0 trong số 9 Câu hỏi đã hoàn thành
Câu hỏi:
Bạn đã hoàn thành Đố trước đó. Do đó bạn không thể bắt đầu lại nó.
Đố đang tải…
Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký để bắt đầu Đố.
Trước tiên bạn phải hoàn thành những việc sau:
0 trong số 9 Câu hỏi đã trả lời đúng
Thời gian của bạn:
Thời gian đã trôi qua
Bạn đã đạt 0 trong số 0 điểm, (0)
(Các) Điểm đã kiếm được: 0 trong số 0, (0)
0 Bài luận đang chờ xử lý ((Các) điểm có thể có: 0)
Câu 1. Đoạn nào sau đây mô tả Taxonomy
Lưu ý có thể có hơn 1 đáp án
Câu 2. Trong nghiên cứu, cùng một concept mà các nhà nghiên cứu lại sử dụng các taxonomy khác nhau. Vậy mệnh đề nào sau đây là đúng khi nói về hiện tượng trên?
Lưu ý có thể có hơn 1 đáp án
(Ví dụ về hiện tượng trên: ở hình dưới: “value” theo định nghĩa của Holbrook and Hirschman (1982) bao gồm Utilitarian value và Hedonic value; còn “value” theo Pham et al. (2019) lại bao gồm Utility, Attainment và Intrinsic value).
Câu 3. Phát biểu nào đúng khi nói về moderator variable và control variable?
Lưu ý có thể có nhiều hơn 1 đáp án
4. Anh chị hãy đưa ra ví dụ cho Data – Information – Knowledge
Ví dụ mẫu:
Phản hồi này sẽ được xem xét và chấm điểm sau khi gửi.
Câu 5. Câu nào sau đây là Perception?
Lưu ý có thể có nhiều hơn 1 đáp án
Câu 6. Câu nào sau đây là Fact?
Lưu ý có thể có nhiều hơn 1 đáp án
Câu 7. Hãy chỉ ra các Concept và mối quan hệ giữa chúng trong Theory sau:
Developed by Petty and Cacioppo (1986), the elaboration likelihood model (ELM) is a dual-process theory of attitude formation or change in the psychology literature. It explains how individuals can be influenced to change their attitude toward a certain object, events, or behavior and the relative efficacy of such change strategies. The ELM posits that one’s attitude may be shaped by two “routes” of influence, the central route and the peripheral route, which differ in the amount of thoughtful information processing or “elaboration” required of people. The central route requires a person to think about issue-related arguments in an informational message and carefully scrutinize the merits and relevance of those arguments, before forming an informed judgment about the target object. In the peripheral route, subjects rely on external “cues” such as number of prior users, endorsements from experts, or likeability of the endorser, rather than on the quality of arguments, in framing their attitude towards the target object. The latter route is less cognitively demanding, and the routes of attitude change are typically operationalized in theELM using the argument quality and peripheral cues constructs respectively. Whether people will be influenced by the central or peripheral routes depends upon their ability and motivation to elaborate the central merits of an argument. This ability and motivation to elaborate is called elaboration likelihood. People in a state of high elaboration likelihood (high ability and high motivation) are more likely to thoughtfully process the information presented and are therefore more influenced by argument quality, while those in the low elaboration likelihood state are more motivated by peripheral cues.
(Source: Bhattacherjee, A. (2012). Social science research: Principles, methods, and practices.)
Phản hồi này sẽ được xem xét và chấm điểm sau khi gửi.
Câu 8. Hãy chỉ ra các Concept và mối quan hệ giữa chúng trong Theory sau:
Comparative advantage occurs when one country can produce a good or service at a lower opportunity cost than another. This means a country can produce a good relatively cheaper than other countries.The theory of comparative advantage states that if countries specialise in producing goods where they have a lower opportunity cost – then there will be an increase in economic welfare.
(Source: Economic Help. Definition of comparative advantage. Retrieved from: https://www.economicshelp.org/blog/glossary/comparative-advantage/)
Phản hồi này sẽ được xem xét và chấm điểm sau khi gửi.
Câu 9: Hãy tìm 01 Theory trong chuyên ngành của anh/chị hoặc ngành mà anh/chị quan tâm. Chỉ ra các Concept trong Theory đó và mối quan hệ giữa các Concept này
Phản hồi này sẽ được xem xét và chấm điểm sau khi gửi.